Илиан Коджахристов и Любо Любчев

Илиан и Любо са съоснователи на най-големия социален маркетплейс за дрехи, обувки и аксесоари в България – Push.

Илиан е завършил бакалавър и магистър в УНСС и е бил част от компании като Adidas, немската CIP Marketing и Econt. Развивал е и няколко по-малки проекта в сферата на електронната търговия, като магазин за селектирани дрехи втора употреба и бранд за дрехи. Любо от своя страна се занимава с програмиране от малък, първите му стъпки са през 2014, когато е само на 12 години. През годините успява да спечели над 25 отборни състезания по програмиране, като заедно със своят партньор Симо Александров развиват 2 продукта в рамките на 3 години, единият в сферата на ресторантьорството, а другият спомага за дигитализацията на касовите бележки.

През Април 2022 момчетата стартират официално приложението за продажба на дрехи – Push Marketplace. През 2023 успяват да затворят pre-seed рунд от 85 000 Евро от 2 български фонда, Innovation Capital и Vitosha Ventures Partners. Използват инвестицията доста умело и за по-малко от 18 месеца успяват доста успешно да навлязат на пазара за дрехи втора употреба, като до края на годината очакват близо 100 000 регистрирани потребители.

Приложението се радва на голям интерес от Gen Z поколението и вече 6 пъти е най-тегленото приложение в българският App store. В Push, потребителите могат да намерят дрехи от гардеробите на едни от най-известните български музикални изпълнители, рапъри, актьори и диджеи. През платформата са минали близо 8000 поръчки, а желанието на момчетата е скоро Push да излезе и в други държави, като Гърция и Румъния, за да се превърне в най-голямата модна общност на Балканите.

 

 

Share This Speaker